Nou Terminal Schengen de la Timişoara are 8000mp şi poate procesa 800 de pasageri pe oră- Investiţia, 190 de milioane de lei



Noul Terminal Schengen al Aeroportului Internaţional Timişoara, care va fi inaugurat vineri în prezenţa premierului Marcel Ciolacu, preşedintelui Senatului Nicolae Ciucă şi a ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, are 8.000 mp şi poate procesa 800 de pasageri pe oră. Investiţia se ridică la 190 milioane lei, cei mai mulţi bani provenind din fonduri europene prin Programul Infrastructură Mare, potrivit news.ro.

Construirea noii clădiri a Aeroportului Timişoara a început în 1 noiembrie 2022. Lucrările au durat 489 de zile.
Noul Terminal Schengen al Aeroportului Timişoara are o suprafaţă construită de 8.000 mp şi o înălţime de aproape 14 m.
Clădirea are o sală de check-in şi ticketing, o sală de circulaţie în zona publică, ce cuprinde şi legătură cu Terminalul de Sosiri Schengen, funcţional încă din 2021, o sală de control de securitate a pasagerilor şi a bagajelor, care cuprinde şi spaţii comerciale, o sală de regrupare a pasagerilor, unde sunt 8 porţi de îmbarcare şi care este amenajată pe 3 niveluri, cu ghişee de pre-boarding, zona de food-court şi o zonă de business lounge.
În total, au fost instalate 18 ghişee de check-in, dar există şi echipamente pentru self-check-in şi 6 porţi automate de scanare a documentelor. Ritmul de procesare este unul ridicat, 800 de pasageri pe oră, ceea ce înseamnă că pot fi operate simultan 8 aeronave.
Greutatea structurii metalice a clădirii este de peste 700 de tone, iar pentru ridicarea noii aerogări de la Timişoara, firma Concelex a lucrat în medie cu 150 de oameni în schimburi de 15 ore pe zi.
Investiţia de la Aeroportul Internaţional Traian Vuia Timişoara, construcţia Terminalului Schengen şi dotarea acestuia, a fost de 190 de milioane de lei, din care aproape 95 de milioane fonduri europene prin Programul Infrastructura Mare, aproape 40 de milioane de la bugetul de stat prin Ministerul Transporturilor şi aproape 60 de milioane fonduri proprii.