Europarlamentarul Gheorghe Falcă (PNL/PPE) a fost raportor principal în cadrul Comisiei pentru Transport și Turism (TRAN) privind descărcarea de gestiune pentru anul 2021. „Am prezentat în cadrul Comisiei TRAN situația finanțărilor europene pe proiectele de transport și infrastructură, dar și a Agențiilor de transport: Agenția Uniunii Europene pentru Căi Ferate, Agenției Europene pentru Siguranță Maritimă, Agenției Uniunii Europene pentru Siguranța Aviației și respectiv a întreprinderile comune în domeniul transporturilor: întreprinderea comună pentru o aviație curată, întreprinderea comună „Proiectul de cercetare privind ATM în contextul Cerului Unic European”, întreprinderea comună pentru căile ferate ale Europei. În total au fost șapte rapoarte de gestiune pentru care am fost raportor principal, toate fiind adoptate în unanimitate în cadrul Comisiei TRAN. În raportul de gestiune dedicat Comisiei Europene am menționat despre adoptarea târzie a MFF (cadrului financiar multianual) care a amânat punerea în aplicare a programelor în regim de gestiune partajată până în 2022, astfel încât părți din bugetul 2021 au fost reportate în anii următori și riscă să fie afectate prin rate ridicate ale inflației.
De asemenea am salutat propunerea Comisiei privind Finanțarea revizuirii rețelei TEN-T și extinderea conexiunii către vecinătatea estică, pentru a asigura conectivitatea regiunilor ultra periferice, țărilor și regiunilor afectate de războiul de agresiune al Rusiei, cum ar fi Ucraina sau Moldova; precum și revizuirea priorităților statelor membre estice în ceea ce privește conexiunile transfrontaliere care lipsesc”, a explicat eurodeputatul FALCĂ. Pe de altă parte, FALCĂ a specificat că a solicitat Comisiei „să facă toate demersurile ce țin de aceasta pentru a nu amâna și mai mult acceptarea României și Bulgariei în spațiul Schengen pentru a asigura o conexiune de transport fără întreruperi către Est”.
„În întocmirea rapoartelor de gestiune pentru agențiile pentru transporturi, întreprinderile comune și pentru Comisia Europeană am verificat cheltuielile și ceea ce au realizat și am încercat să reflectez prioritățile PPE precum cerul unic european, piața combustibililor sustenabili pentru aviație (SAF), desfășurarea sistemului de management a traficului feroviar european în cazul agențiilor și mobilitatea militară sau TEN-T pentru Comisia Europeană”, a explicat FALCĂ.
Din poziția de raportor principal, Gheorghe FALCĂ a analizat toate cheltuielile Comisiei și ale Agențiilor, inclusiv întreprinderile comune pentru anul 2021.