Transportatorii români supărați că Bulgaria blochează camioanele cu produse austriece. Cer intervenția premierului Marcel Ciolacu

Author:

Transportatorii români au transmis prim-ministrului Marcel Ciolacu o cerere pentru a interveni pentru deblocarea camioanelor care transportă mărfuri din Austria și așteaptă zile întregi la granița cu Bulgaria, după cum arată un comunicat de presă al Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), citat de Agerpres.

Transportatorii cer intervenția urgentă a premierului României, a ministrului Transporturilor și Infrastructurii, a ministrului Afacerilor Externe și a Ambasadorului României la Sofia pentru a opri „controlul ilegal de către autoritățile bulgare asupra camioanelor înmatriculate în România, care transportă mărfuri spre și dinspre Austria”, care rămân blocate perioade lungi de timp, până la șapte zile, la granița bulgaro-română, a informat BTA.

În poziţia lor, ei afirmă că, în lipsa unor măsuri urgente de rezolvare a situaţiei, vor separarea România de Bulgaria în procesul de aderare la Schengen.

Transportatorii adaugă că la începutul anului au sesizat Comisia Europeană, precum și autoritățile cu competențe în domeniu din România și Bulgaria despre această problemă, însă autoritățile bulgare își mențin practica de a opri pentru șapte zile vehiculele cu mărfuri cu destinația Austria.

„Nu lasă un transportator român din Giurgiu să treacă granița pentru că are un camion încărcat cu mărfuri pentru Austria. Nu are voie să treacă nici cu un tractor fără remorcă, doar pentru a ajunge la domiciliul său din Giurgiu”, se arată în comunicatul Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR).

În poziția sa, organizația subliniază de asemenea că transportatorii români de la frontiera româno-bulgară sunt deosebit de afectați „de funcționarea netransparentă a noului sistem de cozi virtuale de la punctul de trecere a frontierei, introdus de autoritățile bulgare în vara trecută”. Ei adăugă că operatorul privat TIR Parking Ruse gestionează „după bunul plac” coada virtuală, precum și majoritatea parcărilor de camioane de la granița dintre Bulgaria și România. „Nu există o procedură de informare și raportare pentru publicul larg sau consumatori. Transportatorii români sunt discriminați în parcările administrate de TIR Parking Ruse, unde sunt obligați să plătească prețuri de peste trei ori mai mari decât concurenții lor bulgari și să aștepte 30 de ore pentru a trece granița dintre Bulgaria și România, în timp ce transportatorilor bulgari li se permite să treacă frontiera mult mai repede”, se mai arată în document.

Potrivit sursei citate, toți operatorii de transport care aleg să folosească alte parcări din Ruse așteaptă mult mai mult să treacă granița decât dacă folosesc TIR Parking Ruse.

„În prezent, operatorii români de transport acuză de un tratament dicriminatoriu autoritățile bulgare, precum și operatorul cozii virtuale și parcările din Ruse”, au scris transportatorii nemulțumiți și au adăugat că transportatorii bulgari beneficiază de preluarea treptată a contractelor dintre România și Bulgaria, întrucât pot face mai multe călătorii pe săptămână, spre deosebire de transportatorii români, care sunt resticționați la o călătorie pe săptămână. Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizație profesională și patronală. A fost fondată în 1990 și este neguvernamentală, independentă și apolitică, precizează Digi24. Scopul său este de a promova și proteja interesele transportatorilor auto la nivel intern și internațional. Peste 16.000 de companii – operatori care efectuează transport intern și internațional de mărfuri și persoane – sunt înregistrate în aceasta.

X