NATO face planuri exacte în privinÈa transportului trupelor americane în caz de rÄzboi cu Rusia, iar România este consideratÄ o rutÄ principalÄ. “Coridoarele terestre” prevÄd sosirea soldaÈilor americani într-unul dintre cele cinci porturi situate de-a lungul rutelor europene pre-planificate, pentru a se confrunta cu forÈele trimise de Moscova.
Toate aceste planuri sunt încÄ Ã®n curs de elaborare Èi sunt realizate în culise pentru a extinde rutele cÄtre alte porturi. NATO vrea sÄ se asigure cÄ liniile de comunicaÈii nu pot fi întrerupte de forÈele Moscovei, care deja au început operaÈiuni de sabotaj a rutelor logistice.
Crearea coridoarelor terestre a devenit o prioritate dupÄ ce liderii statelor membre ale Pactului Nord-Atlantic Èi NATO au decis, la summitul lor de anul trecut din capitala lituanianÄ Vilnius, sÄ pregÄteascÄ 300.000 de soldaÈi în cazul unei agresiuni din partea Moscovei”, a adÄugat ziarul britanic.
Proiectul are în vedere coridoare principale, unul care porneÈte din portul olandez Rotterdam, de unde soldaÈii Èi ofiÈerii americani ar urma sÄ fie transportaÈi cu trenul prin Germania pânÄ Ã®n Polonia, care se învecineazÄ cu Ucraina.
Èeful comandamentului logistic Jsec al NATO, generalul Alexander Sollfrank, a declarat pentru The Telegraph, citat de Mirror, cÄ, dacÄ forÈele NATO care intrÄ din Olanda sunt Èinta bombardamentelor Rusiei, sau porturile din nordul Europei sunt distruse, AlianÈa se va orienta cÄtre porturile din Italia, Grecia Èi Turcia.
Din porturile italiene, trupele americane ar putea fi transportate pe uscat prin Slovenia, CroaÈia pânÄ Ã®n Ungaria, care împarte graniÈa cu Ucraina.
ExistÄ planuri similare pentru a transporta forÈele din porturile turceÈti Èi greceÈti prin Bulgaria Èi România pentru a ajunge pe flancul estic al alianÈei. De asemenea, se elaboreazÄ planuri de transport de trupe prin porturile din Balcani, precum Èi prin Norvegia, Suedia Èi Finlanda.
Porturile din nordul Europei, cum ar fi Olanda, Germania Èi statele baltice sunt considerate susceptibile la atacurile ruseÈti cu rachete.
âObservând Èi evaluând rÄzboiul din Ucraina, am observat cÄ Rusia a atacat bazele logistice ale Ucrainei. Acest lucru trebuie sÄ conducÄ la concluzia cÄ este clar cÄ bazele logistice uriaÈe, aÈa cum le cunoaÈtem din Afganistan Èi Irak, nu mai sunt posibile, deoarece vor fi atacate Èi distruse foarte devreme într-o situaÈie de conflictâ, a declarat generalul Sollfrank.
România devine foarte importantÄ Ã®n cazul unui rÄzboi cu Rusia
România, cu centrele de antrenament al piloÈilor ucraineni pentru avioane F-16, cu rute de transport de armament cÄtre Ucraina, cu cea mai mare bazÄ NATO din Europa, devine foarte importantÄ Ã®n cazul unui rÄzboi cu Rusia, preconizat a începe în minimum doi ani, dupÄ unii analiÈti militari.
Serviciile secrete ruse au dezvoltat o strategie privind sabotarea planurilor de dezvoltare a rutelor logistice pe flancul estic al NATO.
Potrivit acestora, deja a început integrarea rutelor logistice ale Ucrainei în infrastructura NATO, de la 11 aprilie 2024, începând cu construirea a 22 km de ecartament feroviar de dimensiune europeanÄ (1435 mm) pe tronsonul Ciop – Ujgorod.
âExistÄ planuri pentru a construi o cale europeanÄ cÄtre Harkov Èi Odesa. Ãn ciuda declaraÈiilor oficialilor ucraineni Èi europeni despre natura civilÄ a proiectului, în realitate putem spune clar cÄ existÄ oportunitÄÈi de a folosi astfel de rute pentru a muta personalul Èi echipamentul militar din ÈÄrile NATO la graniÈele Rusieiâ, scriau analiÈtii militari ruÈi de la Telegram/Rybar, un canal pro-Kremlin.
ÃncÄ de anul trecut aceÈtia publicau hÄrÈi cu infrastructura feroviarÄ Èi rutierÄ a Ucrainei, Poloniei, României Èi Moldovei, finanÈatÄ Ã®n cadrul proiectului âMobilitate militarÄâ al UE, scrie News Week.
Canalul rusesc Telegram/Two Majors a raportat deja despre planul Rusiei de distrugere a podurilor feroviare Èi rutiere prin care personal Èi armament NATO ajung în Ucraina, tranzitând România.
Moscova acuzÄ cÄ logistica NATO va fi extinsÄ Èi mai mult prin includerea într-un âSchengen militarâ a cÄilor ferate moldoveneÈti Èi ucrainene convertite la ecartament european.
Ãn România, în cadrul proiectului, a început construcÈia podului IaÈi-Ungheni spre Moldova. Traseul va permite în cele din urmÄ livrarea de provizii militare din Å£Ärile vest-europene cÄtre ChiÅinÄu Åi Odesa, scrie Telegram/Two Majors.
Ãn aceastÄ direcÈie, se preconizeazÄ Èi construirea Èi modernizarea a nouÄ poduri la graniÈa cu Moldova peste râul Prut, a notat Èi Telegram/Rybar.
ExperÈii militari ruÈi au avertizat încÄ din 2023, în mod repetat, cÄ includerea infrastructurii feroviare Èi rutiere a Ucrainei, Poloniei, României Èi Moldovei în cadrul proiectului logistic al NATO presupune avansarea pânÄ la graniÈele Rusiei Èi trebuie oprit pe orice cale, sabotaj sau lovituri directe.
Â