Vești mari pentru șoferi! Se dechide tronsonul 5 al celei mai așteptate autostrăzi din România. Până unde se va putea circula

Author:

Începute în septembrie 2021, lucrările la tronsonul 5 (Curtea de Argeș-Pitești) al viitoarei autostrăzi Sibiu-Pitești au ajuns în această săptămână la un stadiu de aproximativ 88%.

Iar jumătate din acest tronson va fi deschis luna viitoare, la trei ani și trei luni de la începerea lucrărilor.

”La începutul lunii decembrie va fi deschisă circulația pe o porțiune de 15,77 kilometri din tronsonul 5 al viitoarei autostrăzi Sibiu-Pitești, mai precis între nodurile rutiere de la Bascov și Băiculești”, au declarat pentru ”Adevărul” reprezentanții CNAIR.

Tronsonul 5 are o lungime totală de 30,35 kilometri, urmând a fi deschis în întregime circulației în primăvara anului viitor.

Antreprenorul, compania italiană WeBuild, are obligația, conform prevederilor contractuale, să termine lucrările la acest tronson important cel târziu pe data de 31 august 2025.

Trei noduri rutiere, un viaduct, şase pasaje şi 12 poduri

Tronsonul 5 Curtea de Argeş – Piteşti va include, printre altele, trei noduri rutiere, un viaduct, şase pasaje şi 12 poduri, plus două centre de coordonare şi întreţinere a drumurilor (la Bascov şi Curtea de Argeş). Valoarea contractului se ridică la 1,7 miliarde de lei fără TVA, sumă asigurată din fonduri europene nerambursabile.

Traseul tronsonului 5 începe la ieșirea din orașul Curtea de Argeș și continuă paralel cu râul Argeș, pe teritoriul comunelor Băiculești, Merișani, Mălureni, Budeasa, Bascov, până la actuala centură a municipiului Pitești, scrie adevarul.ro.

Un procent de 85% din finanţarea totală pentru autostrada Sibiu-Piteşti este asigurat din fonduri europene nerambursabile.

Secţiunea 1 (Sibiu-Boiţa) din viitoarea autostradă Sibiu-Piteşti, cu o lungime de 13,7 kilometri, este singura dintre cele cinci secțiuni care a fost terminată până la ora actuală. Contractul de proiectare şi execuţie pentru această secţiune, cu o valoare de 612,6 milioane lei, fără TVA, a fost semnat în data de 14 aprilie 2019, între CNAIR şi firma Porr Construct SRL. Lucrările au început în primăvara anului 2020, fiind finalizate acum aproape doi ani, pe 15 decembrie 2022.

Dacă nu apar întârzieri, pe cea mai așteptată autostradă din România, ce lega Muntenia de Transilvania, se va putea circula de-abia peste aproape patru ani, din toamna anului 2028.

 

X