Cartof fierbinte în mâinile lui Sorin Grindeanu: Transportul rutier de mărfuri ar putea crește cu 38%

Author:

Transportul rutier de mărfuri ar putea crește cu 38% datorită extinderii autostrăzilor până la 2.000 km, schimburile comerciale ale României cu țările din UE s-ar putea intensifica. Volumul de mărfuri transportate s-ar putea dubla în următorii ani, relevă o analiză a unei companii de transport.

Industria de transport rutier de mărfuri ar putea crește cu 38% datorită extinderii autostrăzilor până la 2.000 km. De asemenea, schimburile comerciale ale României cu țările din UE s-ar putea intensifica, iar volumul de mărfuri transportate s-ar putea dubla în acest sens în următorii ani – estimează, într-o analiză, compania de transport de mărfuri DSV Road.

Anul 2023 a marcat atingerea bornei de 1.000 de km de autostradă în România, iar alți circa 1.000 km sunt pregătiți pentru următorii 6 ani. Impactul unei rețele complete de autostrăzi va fi unul major asupra sectorului de transporturi și va fi multiplicat și asupra celorlalte ramuri ale economiei, în condițiile în care 70% din mărfuri sunt transportate pe cale rutieră în România, conform datelor INS din 2022.

De asemenea, un efect important al extinderii autostrăzilor va fi asupra exportului de mărfuri, care ar putea cunoaște o creștere accelerată, relevă sursa citată. Printre cele mai importante destinații pentru transporturile rutiere de mărfuri ale României sunt Germania, Italia, Polonia, Slovacia, Republica Cehă şi Ungaria.

“Schimburile comerciale ale României cu celelalte state europene sunt pe o tendință ascendentă, însă la această creștere organică vom putea să mai adăugăm încă 38% doar datorită rețelei de autostrăzi. Este un capitol la care România a suferit mult timp, iar dacă la finalul acestui deceniu vom avea dați în trafic toți cei 2.000 km, atunci vom putea realiza cât de mult ne-a lipsit această infrastructură. Autostrăzile cresc viteza și capacitatea de transport, scad timpii de tranzit și implicit emisiile CO2, ne ajută să acoperim mai rapid toate zonele din țară, astfel că unele regiuni, precum Moldova, vor avea acces la investiții majore și dezvoltare”, a declarat Sergiu Iordache, managing director al companiei.

Aderarea la Spațiul Schengen ar putea aduce economii de 30% la fiecare transport care trece granița, în condițiile în care în prezent pierderile sunt estimate la circa 2,4 miliarde de euro anual, potrivit Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR).

X