Boicotul românesc are un revers – Șoferii români de TIR se plâng ca sunt luați la țintă de poliția austriacă: Ne termină cu amenzile

Author:

Supărați pe votul dat de Austria în privința primirii României în Spațiul Schengen mulți români de rând și oficial și-au vărsat mânie pe investițiile austriece în România: banci, fabrici și alte interese. Acum însă se pare că și austriecii se răzbună pe români – Cancelarul Karl Nehammer ocolește România și se întreține cordial doar cu bulgarii pe tema Schengen, iar poliția austriacă pare că a primit ordin să facă plan de amenzi pe spatele șoferilor români.

Un șofer profesionist de TIR, cunoscut de transportatori din Europa ca „Omul şoselelor“, dezvăluie într-o postare recentă că într-un interviu acordat presei austriece a vorbit despre impactul pe care opoziția Austriei privind intrarea României în Schengen îl are asupra conducătorilor auto români.

Întrebat dacă Romania este culoar pentru migranţi, Ilie Matei,  şofer profesionist de TIR, un blogger urmărit pe pagina sa de socializare de foarte mulți transportatori, a răspuns că au fost doar cazuri izolate, punctele de frontieră nefiind vizate de ei.

„Nu am uitat nici de faptul că, mai ales după această decizie a Austriei (opoziţia faţă de  intrarea României în Spaţiul European – n.red.), am devenit din «coincidenţă» ţintele preferate ale organelor de control austriece, care şi-au făcut un obicei din a ne scutura de bani prin amenzi“, a spus Ilie Matei.

El a mai detaliat în interviu despre problemele legate de timpii de aşteptare mari la frontieră, lipsa unor condiţii minime pe câmpurile din jurul lor, acolo unde şoferii aşteaptă zeci de ore, şi că blocajele sunt intensificate de controalele amănunţite făcute colegilor turci, iranieni, bulgari sau ucraineni, lucru ce implică stres şi oboseală.

Șoferul de TIR a reamintit despre impactul asupra mărfurilor, mai ales cele perisabile, parte din ele ajungând şi în Austria, care prin timpii de aşteptare ajung la limita expirării la clientul final şi pierderile enorme pe care le au transportatorii, pentru că nu pot oferi nicio estimare asupra timpului de tranzit decât după trecerea frontierelor.

Ilie Matei a „atins“ şi alt aspect, considerând că se poate vorbi despre o umilinţă a milioanelor de români, care sunt într-un permanent du-te-vino dinspre şi înspre Occident prin ore de aşteptare pentru a intra sau ieşi din ţara care îndeplineşte mai mult decât multe alte state cerinţele de a intra cu drepturi depline în Spaţiul European.

„Omul şoselelor“ încheie postarea astfel: „Dacă mai aveţi ceva de adăugat, vă rog să o faceţi, dar într-un limbaj decent, doamna jurnalist ne citeşte pagina şi va prelua din ideile voastre. Drumuri bune, tuturor ! Pe şosele ne avem doar unii pe ceilalţi!“. Iar comentariile au „curs“ unul după altul.

„Nu cred că poate cineva să înţeleagă cu adevărat ce înseamnă timpul de aşteptare pentru trecerea frontierei dacă nu a trăit măcar odată pe propria-i piele această experienţă. Şoferul nu doarme, nivelul de poluare e crescut (…), să nu mai vorbim de uzura motoarelor în urma «mersului în gol». Toată lumea are de pierdut“, arată Blue River Transport.

Iar Claudiu Florentin a postat următoarele: „Ştim că nu prea avem un renume bun prin Europa, asta datorită altor români, dar mai ştiu şi că acolo, în Austria, nu sunt doar hoţi români, sunt şi români valoroşi şi muncitori. Ştim că avem o clasă politică oribilă, ştiu că sunt incompetenţi şi corupţi dar ţara asta, România, este reprezentată şi de altfel de oameni“.

Cristinel Cireşeanu are altă opinie: „Oameni buni, nu e vorba de lemn, e vorba de ceva mult mai mare, cu bătaie lungă. Din cauza portului Constanţa şi a celui mai mare zăcământ de gaz de pe teritoriul României, pe care încă nu le-au vândut. Portul îl vor olandezii, iar zăcămintele le vor austriecii. Asta e toată şusta“.

X