În 2022, ultimul an pentru care sunt disponibile date publice, România a exportat espressoare în valoare de 775 milioane de dolari. Deși această sumă este ușor mai mică decât cea din anul precedent, care a fost și al doilea an de pandemie, ea rămâne semnificativ mai mare decât în orice alt an anterior, informează Mediafax.
Mai exact, în ultimul deceniu, valoarea exportului a crescut de circa patru ani, arată calculele ZF pe baza datelor de la The Observatory of Economic Complexity (OEC).
Evoluţia aceasta are o serie de explicaţii. Pe de-o parte, creşterea substanţială din ultimii ani – începând cu anii de pandemie – vine pe fondul faptului că oamenii au stat mai mult timp în casă şi astfel şi-au echipat locuinţele cu astfel de produse.
În timpul crizei sanitare, când HoReCa a funcţionat cu restricţii sau chiar a fost închisă, consumatorii au băut cafea acasă, aşa că mulţi dintre ei şi-au cumpărat un espressor.
De’Longhi şi Versuni (fostul Philips) sunt principalii actori din acest domeniu. Acest lucru se vede şi în faptul că primele destinaţii de export sunt ţările-mamă ale celor două companii, respectiv Italia şi Olanda. Istoria locală a acestei industrii a început să se scrie acum circa 15 ani, însă creşterea mai accelerată a avut loc în ultimul deceniu.