Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a publicat imagini din cele două tuneluri de pe Autostrada Sibiu-Pitești, Daniela și Alina, care vor străpunge Carpații. Conform ministrului, au fost săpați 1.655 de metri, dintr-un total de 2700 de metri, iar stadiul efectiv al lucrărilor este de peste 47%.
„Secțiunea 4 (Tigveni – Curtea de Argeș) a autostrăzii Sibiu – Pitești (A1). Au fost săpați 1.655 m, în total, la cele două tuneluri ale primei secțiuni montane”, transmite pe TikTok ministrul Transporturilor.
Constructorul PORR estimează că va da în circulație Secțiunea 4 a autostrăzii Sibiu-Pitești în anul 2025, mai devreme decât termenul asumat contractual.
Contractul pentru proiectarea și execuția acestei secțiuni, ce include primul tunel veritabil de autostradă din România, a fost semnat în noiembrie 2021, cu o durată de 60 de luni, din care 16 luni perioada de proiectare și 44 luni perioada de execuție a lucrărilor. Astfel, conform contractului, lucrările trebuie finalizate în 2027.
S-au terminat și defrișările pe Valea Oltului
Grupul italian WeBuilt a finalizat lucrările de defrișare și organizările de șantier care au ținut închise Valea Oltului
”Antreprenorul secțiunii 3 (Sibiu – Pitești) a A1, WEBUILD SpA a finalizat cele două organizări de șantier (Cepari și Racovița).
În fiecare dintre acestea au fost montate câte două stații de betoane, care sunt acum funcționale.
La această dată pe șantier sunt mobilizate aproximativ 250 de persoane.
Antreprenorul a depus Proiectul Tehnic la Beneficiar și Supervizor, iar după analiză și aprobare se va elibera Autorizația de Construire.
Pe lotul de 37,5 km vor fi construite:
– cel mai lung tunel rutier cu galerie dublă din România (1700 m),
– două noduri rutiere,
– 55 de structuri.
Defrișarea arborilor de pe amplasamentul lucrării a fost finalizată, iar descărcarea siturilor arheologice identificate în SF s-a încheiat.
Antreprenorul italian lucrează acum la descărcarea arheologică a siturilor identificate în urma diagnosticului intruziv.
Aceste activități nu au însă un impact negativ asupra derulării proiectului”, arată DRDP Craiova.